Len tak pre zábavu

Len tak pre zábavu

  1. Urobte si zoznam vecí len tak na zasmiatie- na kartičku napíšte päť vecí, ktoré vám buď prinášajú uvoľnenie, alebo vyvolávajú smiech. Musia to byť činnosti, ktoré sa dajú uskutočňovať ľahko a kdekoľvek. Kartičku noste stále pri sebe. Keď pocítite úzkosť alebo napätie, vytiahnite si kartičku, vyberte jednu činnosť a vykonajte ju. Urobte to, aj keď sa vám nechce. Povedzte si: ,,Budem sa potom cítiť lepšie“.
  2. Založte si ,,veselú policu“-zhromažditesi vybrané knihy a filmy, ktoré vás rozosmejú. Na tento účel si môžete vyhradiť zvláštnu policu v knižnici. Zbierku stále rozširujte. Po čase si zvyknete automaticky siahnuť do toho ,,kútika humoru“, keď sa pocítite napätie.

knihovna

  1. Naučte sa nejakú ,,hlúposť“- naša spoločnosť je taká posadnutá vytyčovaním, dosahovaním a prekonávaním cieľov, že za dôležité často považujeme len výsledky. No každý, kto sa naučí hrať na kazoo alebo zapískať biely kvet s ústami plnými krekerov, má zaručený oddych od strastí života.
  2. Predstierajte, kým to nepôjde samo- ak nie ste zvyknutí chichotať sa na každej maličkosti, skúste štvorhodinovú meditáciu smiechom. Prvých 5 min. sa jednoducho len naťahujte. Skúste zívať. Rozcvičte sa robením rôznych smiešnych grimás. Ďalších 5 min. sa pomaly usmievajte, až kým sa začnete smiať. Pokračujte, kým váš smiech nebude vychádzať z hĺbky brucha (nie z hrdla). Poslednú minútu tejto fázy zavrite pri smiechu oči. Na začiatku posledných 5 minút sa náhle prestanete smiať.Oči majte stále otvorené. Nehýbte sa a nechajte myšlienky voľne plynúť. Ľudia, ktorí robili smiechovú meditáciu pravidelne, sa podľa vlastných slov cítili hlboko uvoľnení, ako keby im niekto vzal bremeno z pliec.

kartičky
Ďalšia možnosť, ako sa zbaviť stresu, je naučiť sa niekoľko relaxačných techník. Či už ide o hlboké dýchanie, meditáciu, alebo vizualizáciu, všetky tieto techniky sú založené na predpoklade, že uspokojenie mysle pomôže upokojiť aj telo.

Len tak pre zábavu
5 (100%)2