Online marketing: Webová stránka a jej umiestnenie v internetových vyhľadávačoch

Online marketing: Webová stránka a jej umiestnenie v internetových vyhľadávačoch

Vedeli ste, že okolo 90 % užívateľov internetových vyhľadávačov si vždy prezrie iba prvú stranu? To znamená, že pravdepodobne na nej nájdu to, čo potrebovali a konkurenčné weby na ďalších stranách tak už nemajú dôvod navštíviť.
Pre tieto weby je to určite značná škoda. Ktovie, ich obsah mohol byť pre konkrétneho užívateľa zaujímavý, takisto mohla vzniknúť požadovaná konverzia, avšak to už nikto nezistí a skutočne to zamrzí, pokiaľ stránka s potenciálom zostáva prehliadnuteľná.SEO, seo štruktúra, seo plán, fixa.jpg

Úprimne povedané, obsah a prevedenie vášho webu môže byť dostatočne atraktívne ako aj kvalitné pre bežného užívateľa, no z hľadiska efektivity musí byť váš web atraktívny predovšetkým pre internetové vyhľadávače.

  • Konkrétnejšie pre hľadacích robotov a ich algoritmy, ktorých kritériá rozhodujú o tom, na akej pozícii sa konkrétna stránka bude vo výsledkoch hľadania nachádzať.

A samozrejme každý web túži po čo najvyššej, respektíve najviditeľnejšej priečke, ktorá by bola užívateľovi na očiach prakticky okamžite bez dlhšieho hľadania a prezerania „tých zadných strán“, ktoré ako zo štatistiky vyplýva, cca 90 % potenciálnych záujemcov žiaľ nikdy nenavštívi.Notebook, Google, ilustrované.png

  • Najväčšia pravdepodobnosť návštevnosti sa všeobecne týka predovšetkým odkazov umiestnených v prvých TOP 15 výsledkoch hľadania.

Bežný užívateľ do vyhľadávača (napr. Google) zadá konkrétny výraz a vyhľadávač mu poskytne k tomuto výrazu najrelevantnejšie výsledky. Pokiaľ sa teda chcete zamerať na vyššiu návštevnosť a osloviť konkrétnych záujemcov danej témy, je takisto potrebná vhodná voľba kľúčových slov. Malo by sa vychádzať z najčastejšie hľadaných výrazov ale tiež relevantnosti obsahu vášho webu a teda toho, čo ponúka. Aj s touto analýzou a prácou s kľúčovými slovami vám však dokáže pomôcť profesionálna seo agentúra.